fredag 7 juni 2013

Äntligen sommar...

Lite "trögt" att komma igång efter ett LÅNGT uppehåll ;)

Händelserna har varit många sedan sist...men livet o vardagen går vidare trots allt.

Vistelse hos barnen..småfolket har varit en "gudagåva" ;))
Har gjort tappra försök att göra någon slags "förändring" i mitt liv o i min vardag, förhoppningsfullt till det bättre!?
Tagit tag i saker o ting, försökt ändra tankegång, tillvaron m.m ;)

Genom hela  livet har min passion varit o är hundar o allt som hunderiet "bjuder på"...Har genom HUH (hundar utan hem) haft kontakt med en familj som varit i akut behov av ett nytt hem till sin ögonsten...då den ofta blir stressad i vissa situationer samt är osäker på främmande människor!?

Efter lång kommunikation med ägarna o innerlig eftertanke, är nu denna "lilla madam" här hemma hos mig på en prövotid.
Under de få dagar lilla Ella varit hos mig, har man fäst sig vid henne mer o mer! ;)
Underbart att få njuta sällskapet, komma ut i skog o mark (ett måste), vilket är positivt!!
Samtidigt känslan att vara behövd...att ge omvårdnad..tillgodose tjejens behov m.m ;)

DET känns bra!
Att leva ensam, är alla ggr INTE det lättaste, då man trots allt har längtan efter närhet, ömhet, kärlek m.m
Enbart känslan att Ella finns där är "läkande"...då hon är väldigt lugn..märker knappt att hon finns där vissa stunder...dock en BRA "feeling" ;)

Hoppas på det bästa...ser tiden an, då lill-tjejen trots allt har lite "bagage" med sig sen tidigare!

För övrigt lever man för dagen o tar saker o ting som de kommer...Ser fram emot att få umgås o rå om de mina under sommaren o ser framåt...Alltid något, eller...!??

// Önskar alla där ute en fin helg...

Kram// Annie *

* Have a nice weekend *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar