söndag 17 juni 2012

Mängder av tankar...

Idag har tankarna varit många, en del ljusa en del mindre ljusa. Tyvärr blir det ofta på detta vis, då man går här hemma i sin ensamhet..:(
Ett "ämne" jag har ett behov att "lätta på trycket" om, då det påverkar mig o tär på hela mitt jag.
Ensamheten är förödande i långa loppet, inte enbart för mig utan för alla ensamma människor, som längtar efter någon att prata med, någon som bryr sig om, någon att göra saker med, att bara finnas där, för skratt, gråt o tröst...ja, för sitt självmående!

Tidigare förstod man heller inte innebörden av ensamhet, då barnen en efter en "lämnade boet" kom tomheten o tystnaden "smygande"..efter en tid övertog ensamheten, vilken blev mer o mer påtaglig! Efter ännu en tid kom tankar o funderingar kring livet o vardagen...stundtals "mörka"tankar, vilka sedan bidrog till vemod o nedstämdhet.
Livet o vardagen har inte varit någon dans på rosor, upplevt sjukdom, förlust o mycket smärta...livet formar o präglar oss, man "reser sig" efter varje fall o kämpar för att gå vidare, vilket ibland är en riktig plåga!

Visst finns det stunder av "ljusglimtar"...som man innerligt värdesätter, lever på dem en tid för att sedan ännu en gång "falla i avgrunden"...vilket gör att det blir svårare o svårare att "resa sig"!!
Man tar sig upp o livet går vidare..ja, livet är som en berg o dalbana, det går uuuupp o det går neeer!!!

Alla har väl upp o nedgångar..MEN....!!!!

// Önskar dig (er) en GOD NATT!

Kram//Annie

2 kommentarer:

  1. Hej kära kära mamma!

    Har tidigare inte kunnat skicka några kommentarer utifrån sidans utformning, men har varit inne för att läsa din blog vid flera tillfällen...

    Jag tycker det är jättebra att dotra di och systra mi hjälpt dig att lägga upp denna sida. Detta då jag tror det är en stor hjälp för dig att stundom få skriva av dig vilket är en form av bearbetning och chans till reflektion av det onda och goda livet har att erbjuda =) Sedan är du också RIKTIGT duktig men också flitig på att skriva, må jag säga!!! Jag tror även att jag märkt en skillnad i ditt sätt att resonera kring saker på senaste vilket denna blog till viss del också kan vara en följd av. BRA JOBBAT!!! =)

    Vidare tror jag att det är många därute som känner som du och även uppskattar dina rader...

    Och glöm inte, vi är många i din närhet som älskar dig och vill finnas där för dig och vi finns inte längre bort än ett telefonsamtal...

    Många varma kramar och blöta pussar från oss i Silverdal till dig mamma/svärmor/mormor!!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååhhhh, ett innerligt varmt TACK för dina uppmuntrande rader!!!
      Betyder såååå mycket för mig...Puss o kram..Hälsa pojkarna! ;))

      Radera