fredag 17 augusti 2012

Tillbaka igen...

Gårdagen var full av oro o ångest, då det inte var någon mening att försöka blogga.

Det kunde även vara bättre idag, men gör ett försök, trots allt!
Imorgon Lördag ska man ta en tripp till Gustavsberg (Värmdö), för att umgås med älskade sonen o hans familj...ska dels bli skönt att komma iväg en sväng samt så ser man innerligt fram emot umgänget med de nyblivna föräldrarna o lill-pyret!! ;))

Här hemma händer inget speciellt..man gör det vardagliga, mycket mer blir det inte...:((
Är inne i en "period" med många tankar o funderingar, vilket alla gånger INTE är så "lyckat"! Påfrestande när man sen tidigare inte mår så bra...svårt för en del att ens försöka förstå min "sinnesstämning". Man är längre inte lika "flexibel" som tidigare, man vill "ge sken" om att allt är ok, då det egentligen INTE är det...man vill inte "visa" HUR det egentligen är "ställt"..., hur DÅLIGT man mår inombord's ända in i själ o hjärta, för man VILL "finnas där" för de sina o småttingarna, då DET bidrar med ett välmående där man  slipper tankar o oro...man känner att man är till nytta, vilket är en härlig känsla!! Att finnas där, att vara till hjälp, uträtta något värdefullt, vilket dessa små "varelser" verkligen är...VÄRDEFULLA!! En gudagåva...*

Ja, det finns bara gott att säga om dessa små underverk...man ska tillvara var stund som "bjuds" o ge dem så mycket det bara går av SIN TID...då stunderna, de härliga ögonblicken, de speciella händelserna INTE "går i repris" o DE får man ALDRIG någonsin tillbaka...dessa underbart härliga stunder!!***

DET är något som JAG saknar, tiden då min son var spädbarn o jag blev sjuk...fick inte möjligheten att "ta vara" på den tiden :((
Låg på sjukhus under drygt 1månad o när man väl kommit hem igen, var det inte möjligt för mig att göra mer än att ge honom flaskan...DET upplevde jag såå TRAGISKT, smärtade så djupt o DET har satt sina djupa spår i hela min tillvaro o vardag. Det är såå viktigt att "ta vara på" var stund...då vi inte vet VAD som är imorgon!! Tro mig...fått erfara livets "vändningar"...*

Vartefter åren gått, har man fått lite "distans", men smärtan försvinner ALDRIG...då det för mig var det VÄRSTA som kunde hända DÅ!!

Som nämnt tidigare, är barnen mitt ALLT...det bästa jag har! Utan dem kan jag inte tänka mig en tillvaro...*
Underbart härliga ungar..haha, som nu är vuxna o utvecklats till helt underbara personligheter!

MÅ DE FÅ VARA LYCKLIGA, FRISKA o TILLFREDS med de sina o sina liv...*

Då det är Fredag'skväll, önskar jag alla en skön kväll med myyys o kärlek i mängder..LOVE YOU ALL**


Kram//Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar