tisdag 29 maj 2012

Hej Hopp...

Har nu landat hemma i "Gurksta'n" efter en hääärlig vistelse hos de mina i Stockholm!!

Tillbringat föregående vecka hos min ena dotter med familj, haft sköna "morgonstunder" på balkongen där jag intagit kaffet o njutit av försommarens underbara väder.
Utfört lite städning, disk o tvättat, för att underlätta de vuxna, samt hämtat Lilleman på dagis på eftermiddagarna! Såå underbart härligt att mötas med ett leende från lillen då man kliver genom grinden!

På vägen hem från dagis, stannar vi o tittar samt luktar på blommor, sjunger lite, för att sen gå förbi o titta på grävskopor vid byggplatsen till lillens förtjusning.
Resterande tid innan pappa o mamma kommer hem, tillbringar vi med att leka i lillens rum..vilket uppskattas!
Har "hängt" med lillen en hel del o då glömmer man tid o rum....sååå mysigt!!

På Fredagskvällen kom älskade sonen min o hämtade upp mig. Tillbringat en underbar helg ute på Värmdö!
Umgicks med son o flickvän under kvällen...mysigt!
Lördagen tillbringade jag med att vara "hundvakt", då ungdomarna var på födelsedagsfest samt bröllop.
Söndag morgon...blev uppvaktad på Morsdag med en underbart härlig frukost som bestod av ett stort fat med färsk frukt (vattenmelon, honungsmelon, kiwi o jordgubbar), härligt nybakat grekiskt bröd, jouice o gott kaffe!
Sååå underbart gott!!

Tog lite senare en tripp in till Nacka Forum, där vi strosade runt medan flickvännen uträttat ett ärende.
Innan hemfärden bjöds det på mjukglass!
Tillbringade sedan ett par timmar i deras lilla trädgård (jätteskööönt) innan det blev dags att bege oss till Centralen, då jag tog tåget hem....(hade GÄRNA stannat lite längre)
Det har varit en härlig vistelse i storsta'n!! Ser redan fram emot nästa..;))

Att få tillbringa all tid man kan få med de sina är sååå värdefullt o mysigt...då är ensamheten, oro'n, ångesten,rastlösheten som bortblåst.
Man njuter fullt ut..det känns såå härligt!

Varmt TACK till de mina..för en underbar vistelse...LOVE YOU ALL!!

2 kommentarer: