tisdag 8 maj 2012

Klump i magen....

Har man legat länge o inte förmått sig att kliva upp..samtidigt som man planerat att ordna med några ärenden, hemifrån!
DÅ känns det totalt uppgivet, när man väl fått i sig "morgonkaffet"...ingenting uträttat, halva dagen borta, obehaget allt detta medför, går inte att klä i ord..:((
Haft en stor klump i magen, den vakna delen av dagen. När jag tänker på de ting jag har att "ta tag i" denna vecka...då kommer ångesten smygandes...det pulserar i maggropen, jag kallsvettas, smått illamående.

Försöker trots detta att förbereda lite mat till imorgon, då min goa tjej kommer! ;))
MEN, det får mig inte att må något bättre, så här i skrivandets stund..sorry!!

Jag begär inte att någon riktigt ska FÖRSTÅ hur jag verkligen mår dessa dagar..men jag VÄLJER inte detta, dessa humörväxlingar, att må "dåligt" som oftast, att inte kliva upp på morgonen, att "dra mig undan" samt så mycket mer...
När det är som värst...ja, då "drar jag mig undan"..(i min lilla avgrund), isolerar mig från omvärlden, klarar inte av att "konfrontera" andra människor eller möta deras blickar.
Tar då helst en liten promenad ner till affären, när det börjar mörkna, då det på något underligt vis får mig att inte "synas"...(inbillning), men det känns bättre då...man liksom försvinner i mängden...

Givetvis bidrar detta med ännu mer ensamhet...vet inte riktigt VAD jag ska svara på det, då jag haft det på detta vis under en lååång period!
INGET jag önskar ens min värsta fiende!!
Hur det än må vara, går dagarna, månaderna,åren...många "dåliga" perioder men även BRA stunder!!

Hoppas du (ni) har det gott..;))

Kram//Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar