måndag 14 maj 2012

Livets gåva..

Efter några dagars frånvaro, är jag nu tillbaka!
Har de senaste dagarna tänkt en hel del på mina älskade barn, som "finns där" för mig..vilka härliga personligheter de utvecklats till ;))
Att få barn är en av livets mest underbara gåvor. Dessa små varelser är helt o hållet beroende av oss..vi vårdar dem med omsorg o djup kärlek..lär dem, skyddar dem.
Vi föräldrar vet redan, att vi enbart har våra barn till lån's...de växer upp o flyger ur boet för att leva sina liv med eventuella livspartner. Men de är ändå våra..!!

Ensamhet nämns ofta i mina rader, att göra allt ensam, att sitta ensam med sina tankar o funderingar, att ensam försöka "ta tag" i vardagens ting när det känns hopplöst o tungt, att inte "belasta" andra i min omgivning (gäller även familjen), att tvinga sig själv "att skärpa sig"...ja, det finns ett hav med "måsten" man förväntas att "ta tag i".

Det är då barnen kommer in i bilden..bara tanken på mina älsklingar får mig att le!
Att inte få uppleva denna "Livets Gåva", vore tragisk!

Alla förändras vi under årens lopp o man kommer upp i åren, lever sitt liv ev med en livskamrat eller som jag, ensam.
När då tankarna går till barnen, känner jag djup tacksamhet o kärlek för dem. Vi har en underbar kontakt med varandra, står varandra väldigt nära, ställer alltid upp på varandra o finns där för varandra!
Ja, sammanhållningen i vår familj är härlig. ;))
Trots att jag är skild sedan många år från barnens pappa, finns även han med i "bilden"!! Vi valde att "ha det så", p.g.a barnen...det har fungerat alldeles utmärkt o är oerhört tacksam för det umgänget.

En varm ELOGE till mina älskade barn..!!

TACK för att ni alltid finns där..

Nu tar vi kväller....Ta hand om dig (er)

Kram//Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar