tisdag 24 juli 2012

Längta'n.....

Efter gårdagen med Lilleman o hans familj, sitter man här i skrivandets stund o känner vemod över att vara ensam igen :(  Får försöka "rycka upp" mig o ev ta mig för något!?

Mötet med lillen igår var sååå underbart härligt...Kom till mitt ex (där alla landat ngr timmar tidigare) då lillen sov middag, såg i stillhet fram emot vår't möte. Nyvaken stod han plötsligt i dörröppningen o våra blickar möttes...jag sträckte därpå ut armarna o "tjöt" heeeej!! Varpå min lilla solstråle skyndade fram till mig med ett leende o uppsträckta armar...satt sedan i min famn med sitt lilla huvud på min axel, DETTA ögonblick glömmer man aldrig, då denna lilla varelse uttryckte sin glädje o igenkännande med sin lilla kropp, handling o sitt leende!! Satt bara o NJÖT med lillen i famnen en bra stund...;))

  En stund som den ovan nämnd, värmer ända in i själ o hjärta, helt UNDERBAR!..för mig sååå värdefull...*

Denna dag, när man nu återigen sitter här fylld av underbara ögonblick, fylls man plötsligt av vemod, ensamhet, tomhet o längtan! :(
Man har egentligen såå mycket att glädjas åt, vilket man även gör...MEN "detta" smyger sig bara på..Har ännu inte haft möjlighet att träffa älskade sonen o hans nu lilla familj, vilket troligtvis påverkar. Vet inte, allt bara sköljer över en. Den lilla familjen har det bra o mår gott...mycket för dem att komma underfund med, att få in vissa rutiner med *lill-grynet*, då det för dem skett en STOR förändring i deras liv o vardag! ;)
* ALLT HAR SIN TID *

I denna stund går tankarna till storsta'n...känner ett stort behov av miljöombyte! Vore skönt att få komma hemifrån o bara vara...vilket jag fått chans att förverkliga, då min dotter med familj erbjudit mig att få tillbringa tid i deras hem, trots att de själva inte kommer att finnas där i några dagar! Ska nog ta detta tillfälle i akt ;))
Har då något positivt att se fram emot, trots allt!! Tänka, tänka...* Don't worry, be happy..*

Hur det än må kännas...hur det än må vara, ska jag försöka "samla mig", tänka framåt...att bege mig till storsta'n eventuellt imorgon Onsdag eller Torsdag!?? Få ta en biltur o få njuta av att jag trots allt har en bil nu o här ;))
Ska försöka göra det bästa möjliga av vad som återstår av dagen...OM ändå knuten i magen o "ångesten" kunde ge med sig!!!

Nu blir det till att sätta på kaffepannan ;))  * Sedan en stund på balkongen...ev ett korsord...OM man lyckas samla tankarna. *

Kram//Annie









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar