torsdag 12 juli 2012

Nostalgi....

Tystnaden de senaste dagarna beror på enorm smärta, tomhet o ensamhet...funderat tillbaka i mitt liv o alla händelser, som bidragit med vemod o tårar...har kännt mig totalt "trasig"..
Har sååå många gånger önskat få vissa saker ogjorda. Men man är väl egentligen inte mer än människa...försöker i vilket fall att intala mig det...utan resultat. :(

Kunde varit en bättre människa..en bättre mamma!? Får stundvis såå enormt tunga skuldkänslor o känner "avgrunden" är nära..är medveten om att min tankegång är helt fel, då man inte hjälper sig själv genom att ständigt se tillbaks..det bara sker! Har gjort många tappra försök att se framåt, här o nu...MEN faller alltid bakåt..!?
För var gång detta händer, blir det svårare o svårare att "resa sig upp"!

Min älskade son t.ex...har fått utstå en hel del, den tiden han ännu bodde under samma tak! Vi har pratat ut om dessa tunga år o man har fått distans..då det emellanåt trots allt gör sig påminnt...
Tankarna o känslorna är många..även gällande mina goa tjejer, som heller inte alltid haft det så lätt...har under dessa dagar innerligt rannsakat mig, gällande livet o vardagen.

Det finns så enormt mycket jag önskar man gjort annorlunda, då det har "gått upp" för mig att jag inte gjort speciell mycket med mitt liv..känner mig stundvis totalt misslyckad! MEN det finns ingen återvändo...hur mycket man än må önska..:((
Just i detta ögonblick..i skrivandets stund, känner jag en längtan efter kärlek! Någon som älskar mig för den jag är...någon att krypa upp i famnen på o få känna att någon bryr sig om..att ha någon att dela vardagen med. Har börjat tro att jag inte är värd detta...att det inte finns någon som som kan uppfylla  mitt behov av närhet eller att det inte finns någon som kan älska mig för den jag är...vet inte längre!???

Som tidigare nämnt, är det enbart jag själv som kan förändra!! Har varken orken eller förmågan just nu att förändra...vet heller ej HUR jag må gå tillväga?
Ger snart upp när det gäller "medmänniskor därute" som ev kan komma med kommentarer eller "tycka till" gällande detta ämne!! :((
Hur som helst, känns det i dagsläget enormt tungt o mörkt...tomhet..ensamhet..ångest..o dålig självkänsla präglar just nu min vardag.

Nåväl..nog med mörka tankar! Önskar bara veta OM det finns likasinnade "därute"..!! Önskar i så fall komma i kontakt med dig (er)!!!!!!! DET skulle göra min vardag något lättare..att få utbyta tankar med dig (er)! VARFÖR finns det ingen som vill "prova på"???

Något positivt..de mina som är på semester i Turkiet har messat o jag fick en härlig bild från mitt ex, där Lilleman o hans mamma tillbringar en stund vid poolen..härligt att se!
Känns nu bättre när man ser att de har det gött!! ;))   Men saknar "min" solstråle "!!!!!!! Ser innerligt fram emot deras hemkomst....så man får träffa lilla varelsen igen o "hänga" med honom!
Men han har en hääärlig vistelse o umgänge med mamma o pappa..DET är underbart härligt för honom, kan jag tro...må de få ha det bäst fortsättningsvis!!

Kära medmänniskor därute...Ta hand om dig (er) o hoppas du, ni har det bra...
Nu är det dags att ta kväller...GOD NATT o HA DET GOTT!!!!!

Kram// Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar